Astrofotografia

W tym roku postanowiłem wykonać jakieś fajne zdjęcia nieba nocą. Mieszkam w miejscu gdzie panują idealne warunki do tego.

Tak się złożyło, że w maju tego roku można było zaobserwować na nocnym nieboskłonie Eta Akwarydy. Zjawisko to jest deszczem meteorów. Przez klika dni występowała taka częstotliwość "spadania" meteorów, że udało mi się uwiecznić to na zdjęciu. 

Mam niestety problem z ostrością oraz stabilizacją całego sprzętu. Może kiedyś kupię lepszy statyw i jaśniejszy obiektyw szerokokątny, żeby zaskoczyć was jakimś ultra-profesjonalnym zdjęciem. Tymczasem musiałem posłużyć się kitowym obiektywem Pentaxa. Wszystkie lepsze, które mam to teleobiektywy, którymi trudniej zrobić stabilne i ostre zdjęcie gwiazd, przynajmniej w moim przypadku.

Największym problemem jest fakt, że zdjęcia muszę wykonywać nocą, kiedy chce mi się spać bo muszę co dziennie rano wstawać i mieć miliard obowiązków...


Komentarze

Popularne posty